6 Haziran 2011 Pazartesi

akakce.com

Akakce.com

Akakce.com bir internet karşılaştırmalı alışveriş rehberi, bir fiyat arama motorudur. Şirket 3 Kasım 2000 tarihinde kurulmuştur ve bu tarihten beri kesintisiz olarak hizmet vermektedir. Akakce.com gecen 10 yıl içerisinde büyümesini hızla sürdürmüştür.Şirket aynı zamanda Türkiye’de online alışveriş profilini ortaya koymaktadır.
Kurucularından Koray Karataş, bir yazılım yapma amacıyla başlayıp şirketin ilk temelini oluşturmuş. Şirket ilk kurulduğu yıllarda internet kullanımının da çok yaygın olmaması dolayısı ile internetten alışveriş çok azdı. Uzun zaman deneysel bir seyir izlemişler ancak 6 yıl sonunda şirketleşmişler ve ticaret işletmesi olmuşlar. Aylık 2 milyona yakın tekil ziyaretçi ziyaret ediyor ve alışverişlerini burada sonuçlandırıyorlar. 
Akakce.com ‘u kullanmak için üye olmak gerekmiyor. Üye olmadan akakce.com’dan satın almak istediğin ürün ile ilgili olarak tarama yapabiliyorsunuz. Bunun dışında kullanıcıların ürünler ile alakalı yorumlarını paylaşması amacıyla site içinde bir de forum bulunmakta. Forum sayfasına üye olan kullanıcı sayısı 50 bin civarında. Kullanıcıların hem online hem de fiziksel ürünleri bu siteden aratabilmeleri mümkün.
İnternet üzerindeki birçok fiyat ve ürün arasında karar vermeyi sağlayan bir site olan akakce.com, kullanıcılara ürünleri kıyaslayarak en uygun ürünü en avantajlı fiyata hangi mağazadan alabileceğini gösterir. Müşteriye akıllı karar verme fırsatı sağlarken birçok mağazanın ürününü bir arada gösterdiğinden zaman tasarrufu da yaptırmış olur. Firmalar açısından ise hem reklamları olmuş hem de satışları artmış olur. Büyük şirketlerin yanında daha niş şirketlerin de bu şekilde bir platformda eşit şartlarda rekabet edebilme olanağı sunar.
akakce.com internet mağazalarının kendi web sitelerinden özel bir robotik arama teknolojisi ile fiyat bilgilerini toplamaktadır. Fiyatlar dinamik olarak 2 saatte bir çekilmektedir. Firmaları seçerken firmaların yasalara uygun ve teknolojik olarak düzgün işletilmesini aramaktadır. Odaklandıkları ana noktayı doğru, güncel ve tarafsız fiyat bilgisinin en hızlı şekilde kullanıcılara ulaşması olarak belirtiyorlar. Kendilerini ürün verisi üreten bir şirket olarak konumlandırıyorlar.
Firma yenilerde mobile uygulamasını da getirerek internet sitesinin daha çok kullanılmasını hedeflemiş ve buna da ulaşmış. Mobile uygulama ile kullanıcıların cep telefonları üzerinden kolayca ürünlerin fiyatlarını karşılaştırmasına ve ürünleri incelemesine olanak sağlamaktadır. Barkod okutarak ya da ürün adını telefona yazarak ürün aratılabiliniyor. Barkod okuması da sisteme katılan Pazarda çok fazla örneği olmayan yeni bir ürün. m.akakce.com aracılığı ile cep telefonlarından ürünün barkodunu okutarak fiyat listeletebiliniyor. Şubat 2010 da kullanıma açılmış olan m.akakçe.com dan bugün kadar mobil kullanıcıları her gün yaklaşık 7 bin fiyat karşılaştırması yapmış.
Bunun dışında sitenin kullanıcılara sunduğu önemli bir avantaj da kredi kartları ile ilgili bilgileri de sunmasıdır. Site mağazalara ait ürünleri listelerken, hangi kredi kartına ne gibi avantajlar – taksit seçenekleri olduğu ile ilgili de bilgi vermektedir. Aynı zamanda site paralel ithalat denilen ürünün ana distributörü haricinde yurtdışından yine legal yollarla getirilip Türkiye de satılıp satılmaması konusunda ve garantisinin bulunup bulunmaması konusunda da titiz davranıyor ve çalıştıkları internet mağazalarını buna göre belirliyorlar.
Akakce.com’un gelirleri reklam ve yönlendirme gelirlerinden oluşmaktadır. Akakce.com üzerinde bir ürünü beğenip o ürünün satıldığı web sitesine bu site üzerinden tık’lamak firmanın başlıca gelir kalemidir. İnternet sitesinde bulunan firmalar ve bunun dışındaki firmaların da reklamlarından gelir sağlanmaktadır.
Mevcut durumda sitede genellikle elektronik aletler satılıp, bunun dışındaki ürün gamının çok az oluşu sitenin önemli bir dezavantajı. Diğer ürün kategorileri ile alakalı pazarı takip ediyorlar, burada sürekli bir gelişim içindeler. Teknolojinin yanı sıra moda, bakım gibi sektörleri takip ederek gidiyorlar.
Bu fikir ilk çıktığında çok kişi tarafından yapılmış ama az bir sayıda somut bir şekilde noktalanmış ve daha azı da bir ticari işletme olmuş. Akakce.com’ un bir avantajı herhangi başka yabancı bir siteyi çevirmeyip yazılımı kendilerinin yazmaları. Böylelikle pazara daha hakim olduklarını düşünüyorlar. Özellikle elektronik ürünlerin çeşitliliği arttıkça ve internet mağazacılığı arttıkça, mağazalar arasında en uygun fiyatlı ürünü bulmak, doğru ürüne karar vermek zorlaşıyor. Bu nedenle akakce.com gibi ürün-fiyat karşılaştırma sitelerinin önemi artıyor. Ancak bu pazardan pay almak isteyen bir çok girişimci de bu şekilde fiyat karşılaştırma sitelerini kurmak istiyor.
Özellikle arkalarında büyük internet girişimcilerini alan şirketler, bu pazarda önemli bir noktaya erişebiliyorlar. Örneğin, cimri.com akakce.com’un rakibi olup, gittigidiyor.com’un desteği ile pazarda hızla bir yer edindi.  Burada akakce.com’un en büyük avantajı 10 yılı aşkın tecrübesi ile güvenilirlik yaratmış olmasıdır. Efiyat.com, cimri.com, Pazar.com.tr, nekadar.com,kararyeri.com başlıca rakipleri arasındadır.Tüm bu firmaların ortak bir amacı var o da e-alışveriş pastasını büyütmek istemeleri.
Rekabette önlerinde olan önemli bir tehdit de google shopping ‘in Türkiye pazarına da girmesi. Google shopping ‘in girmesi ile firmaların artık bu özel fiyat karşılaştırma sitelerine üye olmaya gerek duymamaları önlerinde önemli bir tehdit. Burada yaratılacak avantaj google’ın ilk sıralarında yer almanın müşteri çekme açısından önemli olması ancak bunun beraberinde büyük bir reklam yükü getirebilmesi dolayısı ile firmaların bundan kaçınacak olmasıdır. Bu da firmaların akakce.com gibi firmalardan vazgeçmemesi için önemli bir neden olacaktır. Şirketin bir diğer önem verdiği konu da yerel özelliklere verdikleri önem ve buna uygun çalışmaları. Bu da önemli bir avantaj noktaları çünkü Türk halkını, alışveriş alışkanlıklarını iyi tanıyıp buna göre aksiyon almaları avantaj sağlamaktadır.
Rekabetten akakce.com pozitif etkileniyor. Alışverişten bir önceki adım iş modelleri olduğundan daha net bir model, modası geçmeyecek bir iş modeli olduğu söylenebilir. O da bir fiyat düzenleyici olduğundan müşterinin eğitilmesi konusunda rakiplerin olması akakce.com’u pozitif anlamda etkiliyor. Türkiyede yaklaşık 4000 sanal pos var. 1000 civarı işletme var ve bunların önemli bir bölümü deneysel anlamda pazardalar. Akakce.com ise pazarın %25 indeki sanal ticaret siteleri ile ilgili bilgiyi bünyesinde bulunduruyor. Akakce.com her zaman ücretli çalışmışlar, hiçbir zaman ücretsiz çalışmamışlar, bu da sektörde ilk olmalarının getirdiği bir avantaj.
Google gibi sitelerde büyük bir bilgi yığını vardır. Akakce.com ise elde ettikleri deneyim ile ürünleri doğru sıralayıp, doğru gruplayarak müşterilere fayda sağlamayı amaçlamakta ve google gibi devlerden farklılaşarak kendilerini konumlamaktadırlar.
Stoğunda olmasa bile en ucuz görünmeye çalışan firmalar var. Buna karşılık akakce.com fiyat bilgisi ile birlikte stok bilgisi de tutuyorlar.
Türkiye e-ticaret olarak nispeten küçük bir Pazar. Türk insanı ürünlere genelde elleri ile dokunup satınalmak istiyorlar. Ancak rekabetin bu kadar arttığı özellikle elektronik ürünlerde ürünleri bir çok mağazada farklı fiyatlarla bulabiliyoruz. Burada akakce.com gibi güvenilir fiyat karşılaştırma siteleri sayesinde en iyi fiyatla, kişiye uygun ödeme koşulları ile en doğru ürünü bulabilme şansı oluyor. Alışverişten bir önceki adımda olduklarından ben şirketin devamlılığının süreceğine inanıyorum. İnternetten alışveriş de gün geçtikçe arttığından şirketin varlılığı da bundan pozitif yönlü etkilenecek ve sürekli büyüyecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder